Lediga jobb Standby Workteam AB i Ängelholm

Se alla lediga jobb från Standby Workteam AB i Ängelholm. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Ängelholm som finns inom det yrket.

Elkonstruktör till expansiva InterSystem i Ängelholm

Ansök    Aug 29    Standby Workteam AB    Elkonstruktör
Ängelholmsbaserade InterSystem AB utvecklar, producerar och levererar automatiserade system inom palletering och materialhantering. Företaget grundades 1989, har 80 anställda och omsätter ca 300 MSEK Kunderna finns framför allt inom livsmedelsindustrin där ca 60 % levereras på export. Mer info om företaget hittar du på www.intersystem.se Elkonstruktör till expansiva InterSystem i Ängelholm Älskar du teknik och att vara en viktig kugge i ett team med stor... Visa mer
Ängelholmsbaserade InterSystem AB utvecklar, producerar och levererar automatiserade system inom palletering och materialhantering. Företaget grundades 1989, har 80 anställda och omsätter ca 300 MSEK Kunderna finns framför allt inom livsmedelsindustrin där ca 60 % levereras på export. Mer info om företaget hittar du på www.intersystem.se

Elkonstruktör till expansiva InterSystem i Ängelholm
Älskar du teknik och att vara en viktig kugge i ett team med stor teknisk kompetens? Gillar du att ta ansvar i en platt organisation och vill du dessutom jobba med ny teknik? Då ska du läsa vidare! På framgångsrika InterSystem erbjuds du en spännande och utvecklande roll där du och ditt team levererar lösningar till kunder över hela världen. Företaget växer och du får en viktig nyckelroll i ett företag där allt är ”under ett tak” i Ängelholm – utveckling, konstruktion och produktion.
Du blir del av ett företag med stark gemenskap som också satsar på sina medarbetare med bland annat friskvård, bonus och flextid.

Din Roll:
Som Elkonstruktör på InterSystem ingår du i teknikgruppen som består av fem elkonstruktörer, tio maskinkonstruktörer och nio automationsingenjörer. Tillsammans utformar och designar ni våra systemlösningar, utifrån vår standard och kundens önskemål. Du kommer främst arbeta i ELPROCAD.
InterSystems anläggningar kan variera från enklare pallastare med endast ett produktflöde, till mer omfattande system där pallastare står sammankopplade med gemensamt bansystem för produkt och pall. InterSystem levererar även mindre eller större system med enbart transportörer, numera mycket till kunder inom E-handeln.


Din Profil:
Vi lägger större vikt vid dina personliga egenskaper och din potential än din erfarenhet eller utbildningsnivå. Du är en positiv person med stor egen drivkraft och med krav på dig själv och din omgivning. Du har lätt för att samarbeta i grupp men kan även arbeta självständigt. Du är också flexibel och klarar av snabba förändringar i ett högt tempo.
Det är meriterande med erfarenhet av ELPROCAD. Du har goda kunskaper inom generell ellära, elkomponenter för elskåp samt vanligt förekommande fältbussystem. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.
PLC-programmering, Monitor ERP system samt kunskaper i tyska är meriterande.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Start enligt överenskommelse.
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Lars Olsson, Standby Workteam på 0721 65 18 09.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Elkonstruktör till expansiva InterSystem i Ängelholm

Ängelholmsbaserade InterSystem AB utvecklar, producerar och levererar automatiserade system inom palletering och materialhantering. Företaget grundades 1989, har 80 anställda och omsätter ca 300 MSEK Kunderna finns framför allt inom livsmedelsindustrin där ca 60 % levereras på export. Mer info om företaget hittar du på www.intersystem.se Elkonstruktör till expansiva InterSystem i Ängelholm Älskar du teknik och att vara en viktig kugge i ett team med stor... Visa mer
Ängelholmsbaserade InterSystem AB utvecklar, producerar och levererar automatiserade system inom palletering och materialhantering. Företaget grundades 1989, har 80 anställda och omsätter ca 300 MSEK Kunderna finns framför allt inom livsmedelsindustrin där ca 60 % levereras på export. Mer info om företaget hittar du på www.intersystem.se

Elkonstruktör till expansiva InterSystem i Ängelholm
Älskar du teknik och att vara en viktig kugge i ett team med stor teknisk kompetens? Gillar du att ta ansvar i en platt organisation och vill du dessutom jobba med ny teknik? Då ska du läsa vidare! På framgångsrika InterSystem erbjuds du en spännande och utvecklande roll där du och ditt team levererar lösningar till kunder över hela världen. Företaget växer och du får en viktig nyckelroll i ett företag där allt är ”under ett tak” i Ängelholm – utveckling, konstruktion och produktion.
Du blir del av ett företag med stark gemenskap som också satsar på sina medarbetare med bland annat friskvård, bonus och flextid.

Din Roll:
Som Elkonstruktör på InterSystem ingår du i teknikgruppen som består av fem elkonstruktörer, tio maskinkonstruktörer och nio automationsingenjörer. Tillsammans utformar och designar ni våra systemlösningar, utifrån vår standard och kundens önskemål. Du kommer främst arbeta i ELPROCAD.
InterSystems anläggningar kan variera från enklare pallastare med endast ett produktflöde, till mer omfattande system där pallastare står sammankopplade med gemensamt bansystem för produkt och pall. InterSystem levererar även mindre eller större system med enbart transportörer, numera mycket till kunder inom E-handeln.


Din Profil:
Vi lägger större vikt vid dina personliga egenskaper och din potential än din erfarenhet eller utbildningsnivå. Du är en positiv person med stor egen drivkraft och med krav på dig själv och din omgivning. Du har lätt för att samarbeta i grupp men kan även arbeta självständigt. Du är också flexibel och klarar av snabba förändringar i ett högt tempo.
Det är meriterande med erfarenhet av ELPROCAD. Du har goda kunskaper inom generell ellära, elkomponenter för elskåp samt vanligt förekommande fältbussystem. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.
PLC-programmering, Monitor ERP system samt kunskaper i tyska är meriterande.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Start enligt överenskommelse.
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Lars Olsson, Standby Workteam på 0721 65 18 09.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Automationselektriker till expansivt företag i nordvästra Skåne

Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. ... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Automationselektriker till expansivt företag i nordvästra Skåne
Är du självgående och lösningsorienterad med ett stort teknikintresse? Vill du vara en viktig kugge i ett team som levererar smarta helhetslösningar till kund? Har du dessutom erfarenhet av industriautomation? Då kan det här vara något för dig! Vi söker nu Automationselektriker till ett välmående och växande företag med samarbetspartner i stora delar av världen. I den här rollen får du chansen att resa, träffa kunder och utvecklas i ett bolag som satsar på sina medarbetare.


Arbetsuppgifter:
I din roll planerar och utför du arbetsuppgifter med en positiv attityd, både självständigt och i team. Du arbetar med bland annat montering och testning av automatiserade system, huvudsakligen på företagets anläggning. Efter leverans till kund ser du till att utrustningen installeras på ett säkert och professionellt sätt som motsvarar dina egna och företagets högt ställda kvalitetskrav.


Din Profil:
Du har relevant utbildning och/eller några års erfarenhet som elektriker eller automationstekniker och gärna goda kunskaper i mekanik. Tjänsten innebär en del resor och du behöver kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du driven, positiv och har lätt för att samarbeta. Du är ansvarsfull, initiativtagande och strävar alltid efter att göra ditt bästa och leverera professionella lösningar med kunden i fokus.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Start enligt överenskommelse. Resor förekommer i tjänsten.
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam på 0709-60 53 72.


Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Automationselektriker till expansivt företag i nordvästra Skåne

Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. ... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Automationselektriker till expansivt företag i nordvästra Skåne
Är du självgående och lösningsorienterad med ett stort teknikintresse? Vill du vara en viktig kugge i ett team som levererar smarta helhetslösningar till kund? Har du dessutom erfarenhet av industriautomation? Då kan det här vara något för dig! Vi söker nu Automationselektriker till ett välmående och växande företag med samarbetspartner i stora delar av världen. I den här rollen får du chansen att resa, träffa kunder och utvecklas i ett bolag som satsar på sina medarbetare.


Arbetsuppgifter:
I din roll planerar och utför du arbetsuppgifter med en positiv attityd, både självständigt och i team. Du arbetar med bland annat montering och testning av automatiserade system, huvudsakligen på företagets anläggning. Efter leverans till kund ser du till att utrustningen installeras på ett säkert och professionellt sätt som motsvarar dina egna och företagets högt ställda kvalitetskrav.


Din Profil:
Du har relevant utbildning och/eller några års erfarenhet som elektriker eller automationstekniker och gärna goda kunskaper i mekanik. Tjänsten innebär en del resor och du behöver kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du driven, positiv och har lätt för att samarbeta. Du är ansvarsfull, initiativtagande och strävar alltid efter att göra ditt bästa och leverera professionella lösningar med kunden i fokus.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Start enligt överenskommelse. Resor förekommer i tjänsten.
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam på 0709-60 53 72.


Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Transportledare till grönt och innovativt företag i nordvästra Skåne

Ansök    Jun 5    Standby Workteam AB    Transportledare
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. ... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Transportledare till grönt och innovativt företag i nordvästra Skåne
Gillar du att vara där det händer? Är du en problemlösare med snabba fingrar? Är du dessutom serviceinriktad med en positiv attityd – då ska du läsa vidare! Som Transportledare erbjuds du ett omväxlande jobb där ingen dag är den andra lik. Du arbetar i ett kul och trevligt gäng på en etablerad och växande aktör i Helsingborgstrakten. Vår kund satsar mycket på hållbara transportlösningar och på sina medarbetare!


Dina arbetsuppgifter är bl.a.:
I din roll som Transportledare ansvarar du för att planera och koordinera transporter av in- och utgående gods på ett effektivt och hållbart sätt. Du har kontakt med kunder och chaufförer samt sköter administrativa arbetsuppgifter relaterade till transportledning. I rollen ingår även ekonomisk uppföljning samt kvalitets- och förbättringsarbete. Det är en stor fördel om du är intresserad av miljöarbete och hållbara transporter.


Din Profil:
Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller tidigare erfarenhet av transportledning eller logistik. Det är en fördel om du har erfarenhet av sälj och kalkylering och är van vid att arbeta i en digital miljö. Även erfarenhet som chaufför är ett plus. Körkort är ett krav.
Som person är du positiv, strukturerad och lösningsorienterad. Du är självständig, trivs på en dynamisk arbetsplats och kan fatta snabba beslut när det krävs. Du är också kommunikativ och kan bemöta kunder med ett leende även i stressiga situationer.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Start enligt överenskommelse.
Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733-76 39 88.


Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Konstruktör / Beredare till Beulco Armatur i Helsingborg

Ansök    Nov 16    Standby Workteam AB    VVS-montör
Beulco Armatur AB erbjuder VVS-marknaden i Sverige ett brett program av produkter och innovativa systemlösningar av hög kvalitet. Detta möjliggörs av vår tekniska kompetens och långa erfarenhet. Vårt huvudkontor med produktion och lager finns i Helsingborg. Vi är idag ca 55 anställda och omsätter ca. MSEK 170. Beulco Armatur ingår i gruppen Beulco Holding som omsätter ca. MSEK 280. För mer information om oss, besök vår hemsida: www.beulcoarmatur.se Kons... Visa mer
Beulco Armatur AB erbjuder VVS-marknaden i Sverige ett brett program av produkter och innovativa systemlösningar av hög kvalitet. Detta möjliggörs av vår tekniska kompetens och långa erfarenhet. Vårt huvudkontor med produktion och lager finns i Helsingborg. Vi är idag ca 55 anställda och omsätter ca. MSEK 170. Beulco Armatur ingår i gruppen Beulco Holding som omsätter ca. MSEK 280. För mer information om oss, besök vår hemsida: www.beulcoarmatur.se


Konstruktör/Beredare Prefab till Helsingborg


Beulco Armatur arbetar i ett mycket starkt växande affärsområde som definieras Prefab och som framför allt innehåller prefabricerade våtrumskassetter och fördelarskåp till VVS-marknaden. Produktsortimentet är under ständig utveckling för att möta marknadens krav och regelverk. Vi söker nu en Beredare till vårt Prefab team som kan hjälpa oss att stärka vår position på marknaden.
I rollen som Beredare hos oss är du en viktig medarbetare i vårt Prefab Team, bestående av Produktchef, Innesälj, Teknisk support samt Konstruktion. Ett team med stor erfarenhet, framåtanda och arbetsglädje. Du kommer även att jobba nära Produktion samt vårt Säljteam.

Arbetsuppgifter
Medverka vid framtagning av nya produkter och lösningar
Ansvara för framtagning av nödvändiga montageinstruktioner
Hantera kundunika projekt från order till leverans
Assistera vårt säljteam vid tekniska frågor eller frågor kring konstruktion



Din bakgrund
Vi tror att du är en person med teknisk bakgrund och gärna med intresse för VVS och vatten samt har erfarenhet inom tillverkning/montering med inriktning på bygg eller producerande industri. Vi tror också att du känner igen dig i beskrivningen nedan:
Grundläggande kunskaper i CAD (Solid Works meriterande)
Grundläggande förståelse för byggnadsritningar och konstruktionsritningar
Erfarenhet av MS Office
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift



Din personlighet
Du är stresstålig och van att jobba med flera saker parallellt samt trivs att jobba i team såväl som enskilt. Du vet vad det innebär att ge bra service och är strukturerad. Du tycker att problem finns för att lösa. Du liksom vi brinner för ditt arbete och delar våra företags gemensamma värderingar, Arbetsglädje – Koll på läget –Samarbete – Utveckling.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med placering på vårt kontor i Helsingborg.

I denna rekrytering samarbetar Beulco Armatur med Standby, Kristian Berglund 0709-60 53 72 som du kan kontakta om du har några frågor om tjänsten. Vi arbetar med löpande urval och förbehåller oss rätten att tillsätta denna tjänst innan ansökningstiden löpt ut om vi hittar rätt kandidat innan dess.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

El- och Instrumentingenjör / Teamledare till världsledande Solenis - HBG

Solenis är en ledande global producent av specialkemikalier, med fokus på att leverera hållbara lösningar för vattenintensiva industrier, inklusive massa, förpackningspapper och kartong, mjukpapper och handduk, olja och gas, petroleumraffinering, kemisk bearbetning, gruvdrift, bioraffinering, kraft, kommunal och pool- och spa-marknader. Företagets produktportfölj omfattar ett brett utbud av vattenreningskemikalier, processhjälpmedel och funktionella tillsa... Visa mer
Solenis är en ledande global producent av specialkemikalier, med fokus på att leverera hållbara lösningar för vattenintensiva industrier, inklusive massa, förpackningspapper och kartong, mjukpapper och handduk, olja och gas, petroleumraffinering, kemisk bearbetning, gruvdrift, bioraffinering, kraft, kommunal och pool- och spa-marknader. Företagets produktportfölj omfattar ett brett utbud av vattenreningskemikalier, processhjälpmedel och funktionella tillsatser samt toppmoderna övervaknings- och styrsystem. Dessa tekniker används av kunder för att förbättra driftseffektiviteten, förbättra produktkvaliteten, skydda anläggningstillgångar, minimera miljöpåverkan och upprätthålla friskt vatten. Företaget har sitt huvudkontor i Wilmington, Delaware, och har 47 tillverkningsanläggningar strategiskt placerade runt om i världen och sysselsätter ett team på över 6 000 yrkesverksamma i 120 länder på fem kontinenter Svenska kontoret med ca. 100 anställda ligger på Råå och 2020 omsatte den svenska verksamheten över 200 MKR. Läs mer på www.solenis.com




El- och Instrumentingenjör / Teamledare till Helsingborg

Du leder ditt team samtidigt som du axlar ett brett ansvar för underhåll och utvecklingsprojekt inom EL, instrument och automation. Du ansvarar också för externa leverantörer inom ditt område där du köper in och samordnar dessa resurser.
Vill du arbeta för ett företag i världsklass och tycker om att lösa komplexa utmaningar? Vill du ansluta dig till tekniska teamet på Helsingborgsfabriken, som erbjuder stora möjligheter att utveckla dina färdigheter, kunskaper och din karriär? Solenisanläggningen, som är baserad i Helsingborg, producerar produkter för vatten-, pappers-, oljefälts- och gruvindustrin. Anläggningen arbetar kontinuerligt med att förbättra och automatisera processen. Låter detta som en arbetsplats för dig? Då kan detta vara din nya utmaning!

Arbetsuppgifter & ansvar
Utföra planerade och förebyggande underhållsaktiviteter på ett brett spektrum av instrumentering och elektrisk utrustning
Arbeta enligt gällande EHS-krav för att säkerställa att säkra system och metoder följs
Ansvara för att utföra inspektioner för regelefterlevnad och testning av instrument och elektrisk utrustning
Identifiera grundorsaken till utrustningsfel och föreslå lösningar som behövs för att utföra nödvändigt arbete
Leda investerings- och underhållsprojekt som projektledare eller projektdeltagare där el, instrument och/eller automation är en betydande del av projektet
Arbetsledning, samt ta in resurser vid behov
Ta fram offerter och specifikationer till utrustning
Hitta support/samarbetspartners
Koordinering av projekt, resurser och tidsplanering
Ansvar över installationsarbete inom området instrumentering
Ansvara för att inhyrd arbetskraft har tillräcklig kompetens


Kravprofil
Du har relevant ingenjörsexamen eller 5+ års arbetslivserfarenhet i en el- och instrument-underhållsroll. Du har en omfattande kunskap om El- och Instrumentstandarder och rutiner, särskilt kring processäkerhet och ATEX som krävs för en Seveso-anläggning lägre nivån. Du bör ha den fysiska förmågan att utföra aktiviteter som att klättra på stegar, gå uppför flera trappor, manuell hantering etc. Vidare krävs det god datorvana och flexibilitet att prioritera det som krävs för leveranssäkerhet.
Har du erfarenhet av Delta V eller liknande styrsystem och auktorisation som elinstallatör ses det som fördelaktigt.


Tjänsten är en fastanställning med inledande provanställning. Start omgående och placering i Helsingborg.
I denna rekrytering samarbetar Solenis Sweden AB med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken. För mer information om tjänsten kontakta gärna Lars Olsson, Standby Workteam, tel 0721-651809.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Produktspecialist Prefab till Beulco i Helsingborg

Beulco Armatur AB erbjuder VVS-marknaden i Sverige ett brett program av produkter och innovativa systemlösningar av hög kvalitet. Detta möjliggörs av vår tekniska kompetens och långa erfarenhet. Vårt huvudkontor med produktion och lager finns i Helsingborg. Vi är idag ca 55 anställda och omsätter ca. MSEK 170. Beulco Armatur ingår i gruppen Beulco Holding som omsätter ca. MSEK 280. För mer information om oss, besök vår hemsida: www.beulcoarmatur.se Prod... Visa mer
Beulco Armatur AB erbjuder VVS-marknaden i Sverige ett brett program av produkter och innovativa systemlösningar av hög kvalitet. Detta möjliggörs av vår tekniska kompetens och långa erfarenhet. Vårt huvudkontor med produktion och lager finns i Helsingborg. Vi är idag ca 55 anställda och omsätter ca. MSEK 170. Beulco Armatur ingår i gruppen Beulco Holding som omsätter ca. MSEK 280. För mer information om oss, besök vår hemsida: www.beulcoarmatur.se

Produktspecialist Prefab till Helsingborg

Beulco Armatur arbetar i ett mycket starkt växande affärsområde som definieras Prefab och som framför allt innehåller prefabricerade våtrumskassetter och fördelarskåp till VVS-marknaden. Produktsortimentet är under ständig utveckling för att möta marknadens krav och regelverk. Vi söker nu en Produktspecialist som kan bidra med kunskap och erfarenhet och som hjälpa oss att stärka vår position på marknaden.
I rollen som Produktspecialist hos oss är du en viktig medarbetare i vårt Prefab Team samt en viktig support för vår säljorganisation och våra kunder. Du kommer att vara del i ett team bestående av Produktchef, Innesälj samt Teknisk support, ett team med stor erfarenhet, framåtanda och arbetsglädje. Du kommer även att jobba nära vårt team av säljare.

Arbetsuppgifter
Medverka vid framtagning av nya produkter och lösningar
Assistera säljteam och kund i projekteringsarbete, projektuppstart, reklamationer etc.
Arbeta med uppsökande konsultverksamhet tillsammans med Sälj
Hantera kundunika projekt från order till leverans
Assistera vårt säljteam vid tekniska frågor samt vid kundutbildning



Din bakgrund
Erfarenhet från VVS-branschen både teoretiskt o praktiskt
Grundläggande förståelse för byggnadsritningar och konstruktionsritningar
Erfarenhet av MS Office
Behärska svenska och engelska i både tal och skrift


Din personlighet
Du har ett stort intresse för teknik, gillar att klura, analysera och lösa problem. Du är stresstålig och van att jobba med flera saker parallellt samt trivs att jobba i team såväl som enskilt. Du är strukturerad och vet vad det innebär att ge bra service. Du liksom vi brinner för ditt arbete och delar våra företags gemensamma värderingar, Arbetsglädje – Koll på läget –Samarbete – Utveckling.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med placering på vårt kontor i Helsingborg. I tjänsten ingår tjänstebil.


I denna rekrytering samarbetar Beulco Armatur med Standby, Kristian Berglund 0709-60 53 72 som du kan kontakta om du har några frågor om tjänsten. Vi arbetar med löpande urval och förbehåller oss rätten att tillsätta denna tjänst innan ansökningstiden löpt ut om vi hittar rätt kandidat innan dess.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Produktionsmedarbetare till Mico i Ängelholm

Mico är en helhetsleverantör för flytande kem-tekniska produkter inom flertalet branscher. Under snart 100 år har Mico utvecklat ett starkt förtroende på marknaden och flexibla lösningar för att bli ett naturligt alternativ för varumärkesägaren. Produktion tillsammans med tillverkning är hjärtat av Micos verksamhet och har en avgörande roll för företagets framgång. För mer information gå gärna in på www.mico.se Produktionsmedarbetare till Mico i Ängelhol... Visa mer
Mico är en helhetsleverantör för flytande kem-tekniska produkter inom flertalet branscher. Under snart 100 år har Mico utvecklat ett starkt förtroende på marknaden och flexibla lösningar för att bli ett naturligt alternativ för varumärkesägaren. Produktion tillsammans med tillverkning är hjärtat av Micos verksamhet och har en avgörande roll för företagets framgång. För mer information gå gärna in på www.mico.se

Produktionsmedarbetare till Mico i Ängelholm

Är du noggrann, effektiv och har intresse för teknik? Vill du jobba i en mindre organisation där du blir uppmuntrad till att utveckla och utvecklas i ett nära samarbete med dina kollegor? Då kan detta vara något för dig!
Som produktionsmedarbetare tar du och dina medarbetare vid efter tillverkningen och säkerställer en högkvalitativ produkt som förpackas och färdigställs för transport/lager.

Arbetsuppgifter
Nedpackning av produkt i kartong
Framtagning av material
Iordningställande efter produktion

Arbetet sker med hjälp av maskiner inom flera funktioner – så som fyllning, kapsylering, etikettering, kartongförslutning mm.


Din profil
Du har gymnasieutbildning eller motsvarande samt gärna några års erfarenhet från tillverkande industri. Goda kunskaper i svenska. Grundläggande förståelse för ISO 9001:2015 (kvalitet) och 14001:2015 (miljö) är meriterande. Även tekniskt intresse och truckkort är en fördel, men inget krav.
Du är en prestigelös lagspelare som vill göra avtryck med ditt arbete. En entreprenöriell ådra är en stor tillgång för Mico och företaget arbetar enligt en egenutvecklad metod för entreprenörskap. För att trivas och bli framgångsrik i din roll bör du vara snabblärd, serviceinriktad, intresserad/nyfiken och har ett inre driv.
För den som har vidare egenskaper/intresse som kan utveckla Mico finns stora möjligheter med utökade ansvarsområden, teknisk fördjupning samt mer strategiska funktioner.


Företagskultur
Mico är en platt organisation där ett nära samarbete sker dagligen mellan samtliga funktioner. Förmågan att samarbeta bygger på ömsesidig respekt och relevant kunskapsöverföring vilket ger goda förutsättningar för gemensam framgång. Företaget har en feedbackkultur där samtliga medarbetare har ansvar för att aktivt ge och ta konstruktiv feedback löpande i syfte att utveckla både individen och gruppen.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Välinge/Ängelholm och tillträde snarast.


I denna rekrytering samarbetar Mico med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733 763 988.




Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk Support till Beulcos växande affärsområde Prefab - Helsingborg

Beulco Armatur AB erbjuder VVS-marknaden i Sverige ett brett program av produkter och innovativa systemlösningar av hög kvalitet. Detta möjliggörs av vår tekniska kompetens och långa erfarenhet. Vårt huvudkontor och lager finns i Helsingborg. Vi omsätter ca 150 miljoner och är 35 anställda. Beulco Armatur ingår i gruppen Beulco Holding som totalt omsätter 250 miljoner. För mer information om oss, besök vår hemsida: https://www.beulcoarmatur.se/ Teknisk S... Visa mer
Beulco Armatur AB erbjuder VVS-marknaden i Sverige ett brett program av produkter och innovativa systemlösningar av hög kvalitet. Detta möjliggörs av vår tekniska kompetens och långa erfarenhet. Vårt huvudkontor och lager finns i Helsingborg. Vi omsätter ca 150 miljoner och är 35 anställda. Beulco Armatur ingår i gruppen Beulco Holding som totalt omsätter 250 miljoner. För mer information om oss, besök vår hemsida: https://www.beulcoarmatur.se/

Teknisk Support Prefab - Beulco Helsingborg


Har du jobbat med kundsupport och erfarenhet av industri eller byggbranschen? Vill du jobba i ett härligt kompetent gäng som vill utvecklas, samarbeta och ha kul på jobbet? Då kan detta vara något för dig!


Ansvarsområde
Som Teknisk Support på Beulco Armatur är du en viktig medarbetare i Beulcos Prefab team. Företaget arbetar i ett mycket starkt växande affärsområde som definieras Prefab. Det är framför allt prefabricerade kassetter och fördelarskåp till VVS marknaden. Produkterna är under ständig utveckling för att möta marknadens behov, regler och krav. Med erfarenhet inom bygg eller industri tror vi att du kan bidra med din kunskap, nya idéer och lösningar som stärker Beulcos konkurrenskraft på marknaden.

Arbetsuppgifter
Ta emot kunders förfrågningar och beställningar
Ta fram kalkyler och offert på Prefab produkter samt TAV (Takavvattning)
Projektering TAV
Ansvar för att kunderna får svar på sina tekniska och kommersiella frågor samt registrera kundorder
Tillsammans med teamet lösa frågor som dyker upp vid kontakten med kunden
Hantera reklamationsärenden tillsammans med utesäljare
Ta fram erforderliga montageunderlag och monteringsanvisningar
Hantera kundunika projekt på egen hand eller inom Prefabgruppen



Din profil
Som person är du ambitiös, resultatinriktad, strukturerad och kan arbeta både självständigt och i ett försäljningsteam. Du har en praktisk ådra och brinner för ditt arbete och delar företagets gemensamma värderingar – Kompetens – Utveckling – Samarbete – Arbetsglädje. Din bakgrund är gärna inom bygg och VVS så du har lätt för att följa arbetsflödet på arbetsplatsen. God datorvana inom Office 365 är ett grundkrav samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Helsingborg.


I denna rekrytering samarbetar Beulco Armatur med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på 0709 605 372.






Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Produktchef till Beulco Armatur i Helsingborg

Ansök    Aug 1    Standby Workteam AB    Produktutvecklare
Beulco Armatur AB erbjuder VVS-marknaden i Sverige ett brett program av produkter och innovativa systemlösningar av hög kvalitet. Detta möjliggörs av bolagets tekniska kompetens och långa erfarenhet. Beulcos huvudkontor och lager finns i Helsingborg och företaget omsätter ca 160 miljoner och är 35 anställda. Beulco Armatur ingår i gruppen Beulco Holding som totalt omsätter ca 260 miljoner och är 70 anställda. För mer information besök gärna www.beulcoarmat... Visa mer
Beulco Armatur AB erbjuder VVS-marknaden i Sverige ett brett program av produkter och innovativa systemlösningar av hög kvalitet. Detta möjliggörs av bolagets tekniska kompetens och långa erfarenhet. Beulcos huvudkontor och lager finns i Helsingborg och företaget omsätter ca 160 miljoner och är 35 anställda. Beulco Armatur ingår i gruppen Beulco Holding som totalt omsätter ca 260 miljoner och är 70 anställda. För mer information besök gärna www.beulcoarmatur.se


För företagets fortsatta utveckling söker vi nu en:


Produktchef med personalansvar


Som produktchef på Beulco Armatur har du ansvar för alla företagets produktområden. Du arbetar både strategiskt och operativt. Till din hjälp har du ett team av medarbetare i olika roller.
Du har huvudansvar för att driva och utveckla produkter och tjänster. Du ansvarar också för huvudkontakten med leverantörer på teknisk nivå. Leverantörerna finns i huvudsak i Europa.
Du kommer även få en aktiv roll i produktarbetet och vara teknisk sakkunnig i såväl material samt lagar, krav och normer. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.
Du kommer bland annat att:
Ha personalansvar för alla funktioner på produktavdelningen
Arbeta med förbättringsarbete
Bevaka och delta i branschorganisationer som t ex Säker Vatten
Leda, organisera och vara delaktig i produktavdelningens dagliga arbete



Vi söker dig som har en relevant teknisk utbildning och kvalificerad yrkeserfarenhet av VVS-branschen eller närliggande områden som industri, installations eller konsultledet.
Du navigerar lätt i olika IT miljöer. Du måste ha ett kommersiellt intresse eftersom du får en viktig roll när det gäller att skapa nya affärsmöjligheter. Det är nödvändigt att du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Som person är du ambitiös, resultatinriktad, strukturerad och kan arbeta både självständigt och i ett team. Du är nyfiken på teknik, miljö och hållbarhetsfrågor. Du brinner för ditt arbete och delar företagets gemensamma värderingar, Arbetsglädje – Koll på läget –Samarbete – Utveckling.
Din arbetsplats är på huvudkontoret i Helsingborg.


I denna rekrytering samarbetar Beulco Armatur med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på 0709 605 372.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Interim Ekonomiansvarig till trevlig koncern - deltid - jobba hemifrån

Ansök    Feb 24    Standby Workteam AB    Ekonomichef
Med snart 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Till vår ... Visa mer
Med snart 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.
Till vår kund norr om Helsingborg, en spännande mindre koncern inom fordonsindustrin som omsätter ca 60 MSEK, söker vi

Ekonomiansvarig till interim deltid under 2 - 5 månader med start omgående, goda möjligheter till förlängning och kan bli heltid på sikt. Möjlighet att jobba hemma.
Du erbjuds en kvalificerad och varierande tjänst i ett intressant bolag.

Några av dina arbetsuppgifter:
löpande redovisning och periodbokslut för gruppens ca 10 bolag
kvartalsredovisning för gruppens bolag, - moms, intrastat och SCB
budget, prognos och kalkylarbete
löpande betalningar, factoring och likviditetsplanering
ansvar för personaladministration och löneredovisning (outsourcad)
kontakter med finansiärer, försäkringsbolag och myndigheter och rapportering till desamma


Dina kvalifikationer
Du är gymnasieekonom eller motsvarande samt några års erfarenhet från redovisning - erfarenhet från koncernredovisning är meriterande. Gärna erfarenhet av Fortnox.
Du är strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga. Du är självgående och analytisk och kan planera och organisera ditt arbete i god tid.
Tjänsten startar på deltid, ca 2-3 dagar per vecka, men kan i förlängning bli heltid. Start omgående och goda möjligheter till förlängning.
Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via knappen nedan. För mer information kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733 763 988.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Operatör Kemisk Tillverkning / Blandare till Mico i Ängelholm

Sedan 1925 har Mico levererat ett brett spektrum av flytande kemtekniska produkter, såsom rengöringsmedel och produkter inom golv- och bilvård, lantbruksprodukter, disk-och torkmedel mm. Mico hanterar flytande produkter i de flesta format, från 250 ml och uppåt med såväl kapsyl som spraytrigger. Med en kapacitet om ca 30 ton färdig produkt per dag finns det goda förutsättningar att vara en god partner för såväl det mindre som det större företaget. All utve... Visa mer
Sedan 1925 har Mico levererat ett brett spektrum av flytande kemtekniska produkter, såsom rengöringsmedel och produkter inom golv- och bilvård, lantbruksprodukter, disk-och torkmedel mm. Mico hanterar flytande produkter i de flesta format, från 250 ml och uppåt med såväl kapsyl som spraytrigger. Med en kapacitet om ca 30 ton färdig produkt per dag finns det goda förutsättningar att vara en god partner för såväl det mindre som det större företaget. All utveckling, tillverkning, upptappning och lagerhållning sker i fabriken i Välinge/Ängelholm utanför Helsingborg. För mer information gå gärna in på www.mico.se

Operatör Kemisk Tillverkning / Blandare till Mico i Ängelholm

Är du noggrann, effektiv och har talang för att planera och prioritera? Vill du jobba i en mindre organisation där du blir uppmuntrad till att utveckla och utvecklas i ett nära samarbete med dina kollegor? Då kan jobbet som Blandare på MICO vara något för dig!

Ansvarsområde
Blandningsdelen är en nyckelfunktion i Micos verksamhet. Den innefattar såväl ett dagligt praktiskt arbete med att blanda produkterna för att säkerställa produktionslinjernas produktförsörjning, samt en strategisk del med planering av arbetet. Löpande utveckling av metoder mm för att göra Mico mer konkurrenskraftigt är en del av samtliga medarbetares ansvarsområden.

Arbetsuppgifter
Blandningsarbetet (till stor del på egen hand) - innefattar framtagning av komponenter från lager, blandningsförfarande av vätskor, pulver mm enligt receptur
Kvalitetssäkring
Förbättringsarbete
Ansvar för driften av blandningsrelaterad utrustning och dess behov av service och underhåll



Din profil
Du har gymnasieutbildning eller motsvarande samt några års erfarenhet från tillverkande industri, gärna kemiteknik. Utbildning inom relevant kemi och teknik sker i huvudsak internt. Goda kunskaper i svenska och engelska. God datorvana i MS Office och VISMA. Grundläggande förståelse för ISO 9001:2015 (kvalitet) och 14001:2015 (miljö) är meriterande, internutbildning utifrån behov.
Du är noggrann och har god förmåga att planera, strukturera och prioritera. Du är flexibel och har förmåga att omprioritera vid behov. Du behåller lugnet och arbetar strukturerat även under stressiga perioder. Du är nyfiken med en entreprenöriell drivkraft.
Mico har en feedbackkultur där samtliga medarbetare har ansvar för att aktivt ge och ta konstruktiv feedback löpande i syfte att utveckla både individen och gruppen.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Välinge/Ängelholm och tillträde snarast.


I denna rekrytering samarbetar Mico med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733 763 988.



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Operatör Kemisk Tillverkning / Blandare till Mico i Ängelholm

Sedan 1925 har Mico levererat ett brett spektrum av flytande kemtekniska produkter, såsom rengöringsmedel och produkter inom golv- och bilvård, lantbruksprodukter, disk-och torkmedel mm. Mico hanterar flytande produkter i de flesta format, från 250 ml och uppåt med såväl kapsyl som spraytrigger. Med en kapacitet om ca 30 ton färdig produkt per dag finns det goda förutsättningar att vara en god partner för såväl det mindre som det större företaget. All utve... Visa mer
Sedan 1925 har Mico levererat ett brett spektrum av flytande kemtekniska produkter, såsom rengöringsmedel och produkter inom golv- och bilvård, lantbruksprodukter, disk-och torkmedel mm. Mico hanterar flytande produkter i de flesta format, från 250 ml och uppåt med såväl kapsyl som spraytrigger. Med en kapacitet om ca 30 ton färdig produkt per dag finns det goda förutsättningar att vara en god partner för såväl det mindre som det större företaget. All utveckling, tillverkning, upptappning och lagerhållning sker i fabriken i Välinge/Ängelholm utanför Helsingborg. För mer information gå gärna in på www.mico.se

Operatör Kemisk Tillverkning / Blandare till Mico i Ängelholm

Är du noggrann, effektiv och har talang för att planera och prioritera? Vill du jobba i en mindre organisation där du blir uppmuntrad till att utveckla och utvecklas i ett nära samarbete med dina kollegor? Då kan jobbet som Blandare på MICO vara något för dig!

Ansvarsområde
Blandningsdelen är en nyckelfunktion i Micos verksamhet. Den innefattar såväl ett dagligt praktiskt arbete med att blanda produkterna för att säkerställa produktionslinjernas produktförsörjning, samt en strategisk del med planering av arbetet. Löpande utveckling av metoder mm för att göra Mico mer konkurrenskraftigt är en del av samtliga medarbetares ansvarsområden.

Arbetsuppgifter
Blandningsarbetet (till stor del på egen hand) - innefattar framtagning av komponenter från lager, blandningsförfarande av vätskor, pulver mm enligt receptur
Kvalitetssäkring
Förbättringsarbete
Ansvar för driften av blandningsrelaterad utrustning och dess behov av service och underhåll



Din profil
Du har gymnasieutbildning eller motsvarande samt några års erfarenhet från tillverkande industri, gärna kemiteknik. Utbildning inom relevant kemi och teknik sker i huvudsak internt. Goda kunskaper i svenska och engelska. God datorvana i MS Office och VISMA. Grundläggande förståelse för ISO 9001:2015 (kvalitet) och 14001:2015 (miljö) är meriterande, internutbildning utifrån behov.
Du är noggrann och har god förmåga att planera, strukturera och prioritera. Du är flexibel och har förmåga att omprioritera vid behov. Du behåller lugnet och arbetar strukturerat även under stressiga perioder. Du är nyfiken med en entreprenöriell drivkraft.
Mico har en feedbackkultur där samtliga medarbetare har ansvar för att aktivt ge och ta konstruktiv feedback löpande i syfte att utveckla både individen och gruppen.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Välinge/Ängelholm och tillträde snarast.


I denna rekrytering samarbetar Mico med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733 763 988.



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk Säljare Industri till Backer AB, en del av NIBE Element

Ansök    Sep 21    Standby Workteam AB    Utesäljare
Backer AB in går i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca 325 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av intelligenta lösningar för elvärme och energireglering. Företaget bedriver verksamhet på två orter i Sverige, Sösdala i Skåne och Kolbäck i Västmanland. Backer AB i Sösdala är beläget 5 minuters promenad från Pågatågsstationen. Enheten i Sösdala utgör tillika huvudkontor för affärsområdet NIBE Element,... Visa mer
Backer AB in går i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca 325 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av intelligenta lösningar för elvärme och energireglering. Företaget bedriver verksamhet på två orter i Sverige, Sösdala i Skåne och Kolbäck i Västmanland. Backer AB i Sösdala är beläget 5 minuters promenad från Pågatågsstationen. Enheten i Sösdala utgör tillika huvudkontor för affärsområdet NIBE Element, vars verksamhet omfattar ca 70 enheter förlagda i Europa, Asien, Australien samt Nord- och Centralamerika. Backers lösningar levereras till kunder inom flera olika branscher och fungerar som en viktig del, antingen i kundernas färdiga produkter, eller i deras tillverkande processer. Kraven på Backers lösningar är högt ställda, och flera kunder är att anse som ledande inom sina respektive segment.
Läs mer på www.backergroup.com/sv-se


Teknisk Säljare – Industri till Backer AB, en del av NIBE Element


Vill du arbeta med hållbara energilösningar i världsklass? Vill du ansvara för kvalificerade sälj- och kundprojekt på ett framgångsrikt skånskt exportföretag med huvudkontor mitt i Skåne? Du erbjuds en bred och mycket spännande roll där du skapar nya affärer på fältet genom aktiv bearbetning samt ansvarar för de olika segmentens affärs- och resultatutveckling vid enheten i Sösdala. De dagar då du reser utgår du hemifrån, du träffar dina kollegor på kontoret i Sösdala ca 2 dagar per vecka.
Företagets långsiktiga strategi är att tillverka hållbara energilösningar i världsklass och därigenom bidra till omställningen mot ett mer hållbart samhälle och minskat koldioxidavtryck. Backer ser sitt miljöansvar i hela förädlingskedjan och strävar efter att minska produkternas miljö- och klimatpåverkan under hela livscykeln, för såväl dagens som kommande generationer.
Målsättningen är att med ökad fokusering uppnå en stark och lönsam tillväxt inom segmenten under de närmaste åren.

Dina arbetsuppgifter är bl.a.:
Sälja in värdeskapande lösningar till befintliga- och potentiella B2B-kunder inom utvalda segment
Leda- och följa upp kvalificerade B2B projekt från första kundkontakt till färdigt kontrakt inklusive aktiv projektledning inom organisationen
Aktivt uppsöka nya potentiella kunder inom utvalda segment
Personligt resultat- och budgetansvar
Analysera och sammanställa marknads- och konkurrentinformation avseende respektive affärssegment


Din profil
Du har några års erfarenhet från försäljning mot B2B, samt en god teknisk förståelse. Goda kunskaper i engelska.
Som person är du strukturerad och målmedveten, du har lätt för att samarbeta och besitter ett gott affärsmannaskap samt har en stark inre drivkraft. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och hittills uppnådda resultat.
Antal resdagar per år uppgår till ca 100. Körkort erfordras. Individuell månadslön med avlöst res- och övertidsersättning tillämpas. Bil ingår som anställningsförmån. För tjänsten tillämpas i övrigt kollektivavtalet Teknikavtalet-Unionen/Sveriges Ingenjörer/Ledarna.
Vi erbjuder ett spännande arbete i en växande organisation.

Tjänsten är på heltid och tillsvidare.

I denna rekrytering samarbetar Backer AB med Standby Workteam. Vi ber dig att skicka in din ansökan snarast via länken, dock senast den 17 oktober. För mer information kontakta gärna Lars Olsson, Standby Workteam, tel. 0721-651809.


Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Produktionsplanerare nordvästra Skåne - omgående

Till vår kund i nordvästra Skåne letar vi omgående efter en produktionsplanerare som ingår i Supply Chain avdelningen. Du planerar och lägger ut ordrar för produkter och beräknar tidsåtgång för produktorder och materialbehov (i samarbete med dina inköpskollegor). Du samordnar produktionsplaner för kundorder och bestämmer produktionsstart och leveranstidpunkter enligt beläggningsplan. Det krävs att du har några års erfarenhet av produktionsplanering och ... Visa mer
Till vår kund i nordvästra Skåne letar vi omgående efter en produktionsplanerare som ingår i Supply Chain avdelningen.


Du planerar och lägger ut ordrar för produkter och beräknar tidsåtgång för produktorder och materialbehov (i samarbete med dina inköpskollegor). Du samordnar produktionsplaner för kundorder och bestämmer produktionsstart och leveranstidpunkter enligt beläggningsplan.
Det krävs att du har några års erfarenhet av produktionsplanering och goda kunskaper i Officepaketet samt svenska och engelska i både tal och skrift. Företaget jobbar i Movex så det är en fördel om du har erfarenhet av detta.
Som person är du kommunikativ, initiativrik och analytisk. Du har god förmåga att planera, strukturera och prioritera. För att passa i rollen är det viktigt att du är flexibel, har skinn på näsan och trivs med ett högt tempo.
Detta är en uthyrning på 3-4 månader med omgående start.


Du är välkommen att skicka in din ansökan så fort som möjligt. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam, på 0709-605372 eller [email protected]




?Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Operatör Kemisk Tillverkning / Blandare till Mico i Välinge

Sedan 1925 har Mico levererat ett brett spektrum av flytande kemtekniska produkter, såsom rengöringsmedel och produkter inom golv- och bilvård, lantbruksprodukter, disk-och torkmedel mm. Mico hanterar flytande produkter i de flesta format, från 250 ml och uppåt med såväl kapsyl som spraytrigger. Med en kapacitet om ca 30 ton färdig produkt per dag finns det goda förutsättningar att vara en god partner för såväl det mindre som det större företaget. All utve... Visa mer
Sedan 1925 har Mico levererat ett brett spektrum av flytande kemtekniska produkter, såsom rengöringsmedel och produkter inom golv- och bilvård, lantbruksprodukter, disk-och torkmedel mm. Mico hanterar flytande produkter i de flesta format, från 250 ml och uppåt med såväl kapsyl som spraytrigger. Med en kapacitet om ca 30 ton färdig produkt per dag finns det goda förutsättningar att vara en god partner för såväl det mindre som det större företaget. All utveckling, tillverkning, upptappning och lagerhållning sker i fabriken i Välinge/Ängelholm utanför Helsingborg. För mer information gå gärna in på www.mico.se

Operatör Kemisk Tillverkning / Blandare till Mico i Ängelholm

Är du noggrann, effektiv och har talang för att planera och prioritera? Vill du jobba i en mindre organisation där du blir uppmuntrad till att utveckla och utvecklas i ett nära samarbete med dina kollegor? Då kan jobbet som Blandare på MICO vara något för dig!

Ansvarsområde
Blandningsdelen är en nyckelfunktion i Micos verksamhet. Den innefattar såväl ett dagligt praktiskt arbete med att blanda produkterna för att säkerställa produktionslinjernas produktförsörjning, samt en strategisk del med planering av arbetet. Löpande utveckling av metoder mm för att göra Mico mer konkurrenskraftigt är en del av samtliga medarbetares ansvarsområden.

Arbetsuppgifter
Blandningsarbetet (till stor del på egen hand) - innefattar framtagning av komponenter från lager, blandningsförfarande av vätskor, pulver mm enligt receptur
Kvalitetssäkring
Förbättringsarbete
Ansvar för driften av blandningsrelaterad utrustning och dess behov av service och underhåll



Din profil
Du har gymnasieutbildning eller motsvarande samt några års erfarenhet från tillverkande industri, gärna kemiteknik. Utbildning inom relevant kemi och teknik sker i huvudsak internt. Goda kunskaper i svenska och engelska. God datorvana i MS Office och VISMA. Grundläggande förståelse för ISO 9001:2015 (kvalitet) och 14001:2015 (miljö) är meriterande, internutbildning utifrån behov.
Du är noggrann och har god förmåga att planera, strukturera och prioritera. Du är flexibel och har förmåga att omprioritera vid behov. Du behåller lugnet och arbetar strukturerat även under stressiga perioder. Du är nyfiken med en entreprenöriell drivkraft.
Mico har en feedbackkultur där samtliga medarbetare har ansvar för att aktivt ge och ta konstruktiv feedback löpande i syfte att utveckla både individen och gruppen.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Välinge/Ängelholm och tillträde snarast.


I denna rekrytering samarbetar Mico med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733 763 988.



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Byggnadskonstrukör / CAD projektör - Ängelholm

Familjeägda Haaks Stenhus, grundades 1990 av Per Haak. Affärsidén är att på en konkurrensutsatt marknad, skapa sunt boende i stenhus för människor med uttalade behov och stark känsla för personlig design och hög kvalitet. Marknaden utgör både styckebyggda småhus och grupphus på egenexploaterad mark i samarbete med kommuner och privata markägare. Vår verksamhet är geografiskt koncentrerad till Skåne, Halland och Småland. Företagsgruppen har ca 35 anställda,... Visa mer
Familjeägda Haaks Stenhus, grundades 1990 av Per Haak. Affärsidén är att på en konkurrensutsatt marknad, skapa sunt boende i stenhus för människor med uttalade behov och stark känsla för personlig design och hög kvalitet. Marknaden utgör både styckebyggda småhus och grupphus på egenexploaterad mark i samarbete med kommuner och privata markägare. Vår verksamhet är geografiskt koncentrerad till Skåne, Halland och Småland. Företagsgruppen har ca 35 anställda, en årsproduktion på cirka 30-40 hus och är marknadsledande i vår nisch. För mer information gå gärna in på www.haaksstenhus.se.ArbetsuppgifterSom konstruktör arbetar du med projektering av våra stenhus, framförallt villor, grupphus och brf.Det dagliga CAD-arbetet innebär kontakter med våra säljare, arkitekter och underkonsulter inom installationsföretagen. Viss kontakt krävs också med våra hantverkare och leverantörer av byggvaror. Du tar ansvar för ditt arbete och håller tidsplaner. Du kommer att ingå i ett team där alla är beroende av varandra för att kunna driva projekten framåt.Ansvarsområden anpassas utefter dina erfarenheter och kunskaper för att skapa bästa förutsättningar för din introduktion och utveckling. Företaget kan erbjuda dig stöttning och kompetensutveckling genom ett fritt och stimulerande arbete med god hjälp från kollegor och samarbetspartners med mångårig erfarenhet i branschen. Byggbranschen är i en förändringsfas mot mera hållbart byggande och vi ser många fördelar med vårt byggsätt och att vi tillsammans kan utvecklas ytterligare mot en hållbar värld.Din profilIngenjörsutbildning inom byggnadsteknik eller motsvarande samt branscherfarenhet. Du har goda kunskaper i AutoDesk/CAD, beräknings och dimensioneringsprogram och kan självständigt utföra grundläggande konstruktionshandlingar och beräkningar. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Körkort.Du är strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga. Du gillar att jobba med flera projekt samtidigt. Du har lätt för att samarbeta både internt och externt.Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Goda villkor. I denna rekrytering samarbetar Haaks Stenhus med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733 763 988. Visa mindre

Business Controller - som gillar svensk design och vackra utemöbler

Brafab är en av Nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler och företagskulturen är präglad av en kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. Brafab ligger i Hishult på gränsen mellan Skåne och Halland och omsätter närmre 400 MSEK. För mer information gå ... Visa mer
Brafab är en av Nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler och företagskulturen är präglad av en kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. Brafab ligger i Hishult på gränsen mellan Skåne och Halland och omsätter närmre 400 MSEK. För mer information gå gärna in på www.brafab.se




Business Controller till Brafab i Hishult


Vill du arbeta i ett framgångsrikt exportbolag med rötterna i halländska Hishult? Vill du arbeta med produkter som har en lång tradition av svensk design och i ett bolag som tillverkar vackra möbler och inredningar? Vi letar efter dig som har god förståelse för affärer och redovisning och vill vara en drivande kraft för effektivisering och förbättring. Kan det vara du? Du erbjuds en kvalificerad och varierande tjänst och ingår i ekonomiavdelningen som består av 6 personer. Du rapporterar till bolagets CFO.


Dina främsta arbetsuppgifter:
Säkerställa kvalitet och punktlighet på den interna styrningen och den ekonomiska rapporteringen
Budgetarbete, prognoser och annan finansiell rapportering
Förse organisationen med beslutsunderlag inom produkt, kund och leverantörsstatistik
Bidra till att vidareutveckla ekonomistyrningen och rapporteringsprocesserna



Dina kvalifikationer
Du har relevant universitet/högskoleutbildning samt erfarenhet från en liknande tjänst (redovisning, controlling), gärna från ett producerande företag. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Goda färdigheter i affärssystem. Valutakunskap är ett stort plus.

Vem är du?
Du är ansvarstagande och resultatinriktad och drivs av att förbättra och effektivisera processer. Du är nytänkande med en pedagogisk ådra och god kommunikationsförmåga. Du är en välstrukturerad analytiker som är prestigelös och gillar att jobba i team men du trivs också med uppgifter att lösa på egen hand. Du trivs i en föränderlig växande organisation.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse och placering i Hishult.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Brafab med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988.






Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Controller - som gillar svensk design och vackra utemöbler

Brafab är en av Nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler och företagskulturen är präglad av en kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. Brafab ligger i Hishult på gränsen mellan Skåne och Halland och omsätter närmre 400 MSEK. För mer information gå ... Visa mer
Brafab är en av Nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler och företagskulturen är präglad av en kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. Brafab ligger i Hishult på gränsen mellan Skåne och Halland och omsätter närmre 400 MSEK. För mer information gå gärna in på www.brafab.se




Business Controller till Brafab i Hishult


Vill du arbeta i ett framgångsrikt exportbolag med rötterna i halländska Hishult? Vill du arbeta med produkter som har en lång tradition av svensk design och i ett bolag som tillverkar vackra möbler och inredningar? Vi letar efter dig som har god förståelse för affärer och redovisning och vill vara en drivande kraft för effektivisering och förbättring. Kan det vara du? Du erbjuds en kvalificerad och varierande tjänst och ingår i ekonomiavdelningen som består av 6 personer. Du rapporterar till bolagets CFO.


Dina främsta arbetsuppgifter:
Säkerställa kvalitet och punktlighet på den interna styrningen och den ekonomiska rapporteringen
Budgetarbete, prognoser och annan finansiell rapportering
Förse organisationen med beslutsunderlag inom produkt, kund och leverantörsstatistik
Bidra till att vidareutveckla ekonomistyrningen och rapporteringsprocesserna



Dina kvalifikationer
Du har relevant universitet/högskoleutbildning samt erfarenhet från en liknande tjänst (redovisning, controlling), gärna från ett producerande företag. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Goda färdigheter i affärssystem. Valutakunskap är ett stort plus.

Vem är du?
Du är ansvarstagande och resultatinriktad och drivs av att förbättra och effektivisera processer. Du är nytänkande med en pedagogisk ådra och god kommunikationsförmåga. Du är en välstrukturerad analytiker som är prestigelös och gillar att jobba i team men du trivs också med uppgifter att lösa på egen hand. Du trivs i en föränderlig växande organisation.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse och placering i Hishult.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Brafab med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988.






Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Byggnadskonstrukör / CAD projektör - Ängelholm

Familjeägda Haaks Stenhus, grundades 1990 av Per Haak. Affärsidén är att på en konkurrensutsatt marknad, skapa sunt boende i stenhus för människor med uttalade behov och stark känsla för personlig design och hög kvalitet. Marknaden utgör både styckebyggda småhus och grupphus på egenexploaterad mark i samarbete med kommuner och privata markägare. Vår verksamhet är geografiskt koncentrerad till Skåne, Halland och Småland. Företagsgruppen har ca 35 anställda,... Visa mer
Familjeägda Haaks Stenhus, grundades 1990 av Per Haak. Affärsidén är att på en konkurrensutsatt marknad, skapa sunt boende i stenhus för människor med uttalade behov och stark känsla för personlig design och hög kvalitet. Marknaden utgör både styckebyggda småhus och grupphus på egenexploaterad mark i samarbete med kommuner och privata markägare. Vår verksamhet är geografiskt koncentrerad till Skåne, Halland och Småland. Företagsgruppen har ca 35 anställda, en årsproduktion på cirka 30-40 hus och är marknadsledande i vår nisch. För mer information gå gärna in på www.haaksstenhus.se.

Arbetsuppgifter
Som konstruktör arbetar du med projektering av våra stenhus, framförallt villor, grupphus och brf.
Det dagliga CAD-arbetet innebär kontakter med våra säljare, arkitekter och underkonsulter inom installationsföretagen. Viss kontakt krävs också med våra hantverkare och leverantörer av byggvaror. Du tar ansvar för ditt arbete och håller tidsplaner. Du kommer att ingå i ett team där alla är beroende av varandra för att kunna driva projekten framåt.

Ansvarsområden anpassas utefter dina erfarenheter och kunskaper för att skapa bästa förutsättningar för din introduktion och utveckling. Företaget kan erbjuda dig stöttning och kompetensutveckling genom ett fritt och stimulerande arbete med god hjälp från kollegor och samarbetspartners med mångårig erfarenhet i branschen. Byggbranschen är i en förändringsfas mot mera hållbart byggande och vi ser många fördelar med vårt byggsätt och att vi tillsammans kan utvecklas ytterligare mot en hållbar värld.

Din profil
Ingenjörsutbildning inom byggnadsteknik eller motsvarande samt branscherfarenhet. Du har goda kunskaper i AutoDesk/CAD, beräknings och dimensioneringsprogram och kan självständigt utföra grundläggande konstruktionshandlingar och beräkningar. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Körkort.

Du är strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga. Du gillar att jobba med flera projekt samtidigt. Du har lätt för att samarbeta både internt och externt.

Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Goda villkor.

I denna rekrytering samarbetar Haaks Stenhus med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733 763 988. Visa mindre