Lediga jobb som Business controller i Ängelholm

Se lediga jobb som Business controller i Ängelholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ängelholm som finns hos arbetsgivaren.

Controller

Ansök    Aug 21    Ängelholms kommun    Business controller
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med o... Visa mer
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.

Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa?

AB Ängelholmslokaler ägs av Ängelholms kommun och är Skånes största kommunala samhällsfastighetsbolag.

Ängelholmslokaler är ett helägt kommunalt bolag som utvecklar och förvaltar 230 000 m² offentliga lokaler. Vår projektportfölj på ca 50 000 m² ska realiseras fram till 2028. Vi arbetar nära kommunens verksamheter och erbjuder innovativa lösningar med kunden i fokus. Med cirka 55 engagerade medarbetare bygger vi framtidens Ängelholm hållbart, omtänksamt och handlingskraftigt.

Vår målsättning är att vi med stort kundfokus ska utveckla hållbara fastigheter som stödjer kommunens verksamheter. Med en god dialog med kunden vågar vi tänka nytt och medverkar aktivt i hela lokalförsörjningsprocessen. Läs vidare på https://www.angelholmshem.se/artikel/angelholmslokaler


ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och bygga framtidens Ängelholm? Vi söker en driven och analytisk Controller som vill vara med och forma Ängelholmslokalers ekonomiavdelning från grunden i ett bolag där hållbarhet, innovation och omtanke står i centrum.

Som controller hos oss har du ett nära samarbete med bolagets avdelningar och ger ett kvalificerat och konsultativt stöd till avdelningarna i deras ekonomistyrning. Tjänsten innebär planering, budget, uppföljning och analys samt redovisning. Du är även med och bidrar till de koncerngemensamma processer inom ekonomi och är stöd för verksamhetsstyrning, budget- och planeringsprocess, redovisning och bokslut samt uppföljning och analys. I arbetet är det viktigt att både kunna arbeta självständigt samt samarbeta med kollegor.
Du kommer ingå i ekonomiavdelningen som är under uppbyggnad och för tillfället består av två personer. Du rapporterar till ekonomichef.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter
• Ansvar för månads-, kvartals- och årsbokslut.
• Planering, koordinering av budget och prognosarbete.
• Följa upp projekt och ta fram likviditetsbudget & -prognos.
• Genomföra lönsamhetsanalyser och kostnadskontroller.
• Intern kontroll och granskning
• Delta i uppbyggnaden av ekonomiavdelningen och dess arbetsmetoder.
• Utveckla interna processer och rutiner för att förbättra effektiviteten.
• Analysera och rapportera nyckeltal och andra relevanta ekonomiska data.

Vi erbjuder dig
• En nyckelroll i ett bolag med stark tillväxt och samhällsnytta
• Möjlighet att påverka och utveckla framtidens samhällsfastigheter
• Kollegor som stöttar, utmanar och utvecklar varandra
• Friskvårdsbidrag, hälsokontroller och sjukvårdsförsäkring


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Minst 5-8 års erfarenhet som controller, gärna inom fastighetsbranschen
• Mycket goda kunskaper i ekonomisystem, gärna Visma Control
• Erfarenhet av systembyte och digitalisering
• God analytisk förmåga och affärsmässighet
• Förmåga att arbeta både självständigt och i team
• Körkort B

Vem är du?
Vi söker en erfaren controller, gärna från fastighetsbranschen. Du har lätt för att sätta upp mål och motivera dig själv samt andra att nå dem med full leverans. Ditt arbete präglas av en god struktur och noggrannhet. I ditt arbetssätt är du även lyhörd, pålitlig och har lätt för att anpassa din kommunikation. Du är nyfiken och prestigelös och agerar med omtanke om människor samt tar ansvar för ditt arbete.

Du har ett positivt förhållningssätt och gillar att ta egna initiativ samt att utveckla dig själv och verksamheten. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Vid rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Vi välkomnar sökande som kan bidra till ökad mångfald och jämställdhet i vår organisation.

Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du kan bidra till vår resa. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Business Controller and Digital Operations Manager

Ansök    Jun 15    OXE Marine AB    Business controller
FROM A SKETCH ON A NAPKIN TO TRANSFORMING THE OUTBOARD MARKET At OXE Marine we are driven by the ambition to transform the outboard motor; impacting the journey towards a more sustainable and ecologically positive marine environment. It all started with an idea, a sketch on a napkin. It continued with a great drive of knowledge, passion and will, to create durable, safe and reliable products. Sweden-based OXE Marine was founded in 2012 with the ambition to... Visa mer
FROM A SKETCH ON A NAPKIN TO TRANSFORMING THE OUTBOARD MARKET
At OXE Marine we are driven by the ambition to transform the outboard motor; impacting the journey towards a more sustainable and ecologically positive marine environment. It all started with an idea, a sketch on a napkin. It continued with a great drive of knowledge, passion and will, to create durable, safe and reliable products.
Sweden-based OXE Marine was founded in 2012 with the ambition to create the world’s first high-performance diesel outboard developed primarily for commercial use. We are driven by a passion to develop, improve, keep building and finalize our first diesel outboard, the OXE Diesel, in the spring of 2014. Today, we are a growing company with products available on different markets, with the ambition to keep growing to provide commercial marine solutions that are safer for people and our planet
Business Controller and Digital Operations Manager
Do you want to join an exciting company in development and growth and work in a creative environment where innovative and revolutionized products are developed? Join us as a Business Controller and Digital Operations Manager be part of our journey when we transform into an industrial company and making a cultural change!
We are looking for an analytical, logical thinking and “hands-on” Business Controller who has an interest in building up digital systems including ERP systems, BI Systems, and other commercial systems which ultimately aim to grow the business. The candidate should have a track record of business acumen with a focus on developing a business for a digital future. The role is permanent, and you will report directly to the CFO and Head of Commercial Operations.
The role falls part of a finance and commercial team where there is already a financial and administration function to take care of day-to-day activities. The role is focused on taking the business to the next level with a digital framework as a platform for growth. The candidate therefore needs to have solid business acumen from a financial background but also have an interest in using systems to make daily administration more efficient and building up business intelligence with a commercial goal of increasing the overall business development.
The role will interact closely with the Financial Controller for day-to-day operations and the Order Manager as well as the finance team in the US.
Requirements for the position:
University degree in economics or equivalent
A few years of experience from working with auditing and accounting
Qualified account background is preferable
Solid knowledge of working in ERP and Business Intelligence Systems,
Interest to setup new ERP and BI systems after understanding how the company transactions flows work.
Good business understanding and a willingness to actively participate and influence the company´s development.
Experience from working for listed companies.
Good knowledge in English
Excellent knowledge of Excel with ability to build financial models
Willing to travel to US to implement systems and integrate the new entities acquired in the US.



Starting date: 2022-09-01
Based in: Ängelholm
OXE Marine
OXE Marine AB is an exciting company in development and growth. With us you are welcomed by knowledgeable colleagues in a creative environment. You get the chance to develop through exciting projects and work in a small company with a strong brand in a growing industry with innovative and revolutionized products. You will be a valued colleague and be part of a competent and committed team. Visit us at https://www.oxemarine.com/
Application
Apply by sending in your application to [email protected] before the 1 of July and put Business Controller in the subject heading. The position could be filled before the last application date. For more information about the job please contact Chief Financial Officer and Head of Commercial Operations, Paul Frick, 070-325 06 20
OXE Marine has transformed the outboard motor, a new segment in the marine industry is filled, while impacting the journey towards a more sustainable and ecologically positive marine environment, without compromising on reliability, endurance, power, and control. The OXE Diesel outboard is built with commercial users in mind, for those who require high durability, units that are easy to service and require minimal maintenance yet provide maximal range. Visa mindre

Finance Business Partner

Ansök    Jul 1    Hemocue AB    Business controller
Do you want to make a difference by developing key lifesaving medical device products? In a truly global business who refuse to compromise when it comes to caring for people. An exciting position in the Financial Planning & Analysis team, with special focus on controlling and business partnering toward R&D and RA/QA (regulatory affairs, quality assurance). The main responsibilities will be to provide financial insights to business stakeholders, which will ... Visa mer
Do you want to make a difference by developing key lifesaving medical device products? In a truly global business who refuse to compromise when it comes to caring for people.
An exciting position in the Financial Planning & Analysis team, with special focus on controlling and business partnering toward R&D and RA/QA (regulatory affairs, quality assurance). The main responsibilities will be to provide financial insights to business stakeholders, which will include following up on KPIs, supporting project managers with understanding their figures, and playing a key role in the annual budget and monthly forecast processes. The role will also be to seek out opportunities to increase efficiencies or save cost within the business itself, actively driving value creation. Ad-hoc analysis will be involved and there will be a dotted reporting line to the functional leaders.
We offer you an exciting possibility to join our fantastic team creating tomorrows solutions for Point of Care testing making peoples life’s better. You will work cross functional with other departments as well with other OpCos within the Danaher family.
Responsibilities
Finance business partnering toward R&D and RA/QA, driving initiatives to create efficiencies and value for the business
Controlling of reported numbers, KPIs, FC/BU variances, etc. for reasonableness and correctness
Lead and prepare annual budget for R&D and RA/QA, coordinating with functional leaders and providing necessary insights and analysis to support decision making in the process
Management reporting

Qualifications
Bachelor’s or Master’s degree in a financial field (economics, accounting, finance, etc.)
5+ years of relevant experience as analyst, controller, finance business partner, or similar position.
Analytical skills, ability to handle complexity and large amounts of data.
Good stakeholder and interpersonal skills are a requirement, as is a curiosity to understand the business and what lies behind the numbers.
Experience in driving change and improvement initiatives is an asset.
English fluent in speech and writing. Knowledge of a Scandinavian language is a benefit

Personality
As a person you are analytical, innovative, proctive and who likes a fast pace. You find it easy to communicate with other people and enjoy working in a company that is driven by continuous improvement, both in terms of equipment and processes.
Interviews will be held as soon as relevant candidates have been identified
Send your application via www.hemocue.com/careers. We are not able to receive your application by other means than through “careers“. Any application by mail or e-mail will be returned.
We offer you
A unique opportunity to work in the field of medical technologies, where knowledge sharing and professional respect combined makes it both fun and meaningful to go to work. You will meet enthusiastic colleagues in both Sweden and abroad who take pride in making a difference in a company whose products can truly impact other people's lives. We offer you 'freedom with responsibility', opportunities for training and career development.
We are looking forward to receiving your application no later than August 10, 2021.
For further information, please contact FP&A Manager, Erik Ohlsson at +46 704 10 95 93.
Union contacts: Björn Bylander, Unionen +46 431 48 12 87 or Elin Söderlind, Akademikerföreningen, +46 431 48 12 62.
About Danaher
Danaher is a global science & technology innovator committed to helping our customers solve complex challenges and improve quality of life worldwide. Our world class brands are leaders in some of the most demanding and attractive industries. Danaher Corporation and all Danaher Companies are equal opportunity employers that evaluate qualified applicants without regard to race, color, national origin, religion, sex, age, marital status, disability, veteran status, sexual orientation, gender identity, or other characteristics protected by law.
At Danaher, you can build a career in a way no other company can duplicate. Our brands allow us to offer dynamic careers across multiple industries. We're innovative, fast-paced, results-oriented, and we win. We need talented people to keep winning. Here you'll learn how DBS is used to shape strategy, focus execution, align our people, and create value for customers and shareholders. Come join our winning team. Visa mindre

Business Controller till PEAB i Ängelholm

Ansök    Apr 5    Randstad AB    Business controller
Arbetsbeskrivning Nu Söker PEAB en senior Business controller som kommer att arbeta tillsammans i ett team med bolagets andra controller. Som controller hos PEAB blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Denna tjänst kommer att passa dig som har ett starkt intresse för att driva förändring och förbättra befintliga processer samtidigt som starkt fokus läggs på att följa de riktlinjer som återfinnes inom koncernen i b... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu Söker PEAB en senior Business controller som kommer att arbeta tillsammans i ett team med bolagets andra controller. Som controller hos PEAB blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle.


Denna tjänst kommer att passa dig som har ett starkt intresse för att driva förändring och förbättra befintliga processer samtidigt som starkt fokus läggs på att följa de riktlinjer som återfinnes inom koncernen i bokslut, prognos och budgetprocesser. Du har troligtvis jobbat med business controlling och redovisning i dina tidigare roller.


Detta är en senior tjänst som lägger stor vikt vid din analytiska förmåga, driv och att du delar Peab koncernens kärnvärden: jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga.

Ansvarsområden
Rollen handlar till stor del om ekonomi och verksamhetsstyrning, men omfattar även affärsstöd för olika delar av organisationen. 
Du jobbar nära verksamheten med analyser, behörigheter, ekonomiska flöden och skapar prognoser så att verksamhetens beslutsfattare ska kunna driva och styra bolaget.
Du är drivande och sammanhållande i bokslutsprocessen, prognoser samt budgetprocessen.
Du driver löpande uppföljning av bolagets uppsatta nyckeltal vilket sker i samarbete med organisationen där analyser och åtgärdsplaner läggs löpande och följs upp.




Kvalifikationer
Vad som krävs för att bli framgångsrik i denna roll:
Civilekonom eller motsvarande akademisk examen inom ekonomi
Minst 3 års erfarenhet av Business Controlling 
God förståelse för redovisning
Mycket goda kunskaper i Excel 
Tidigare drivit budgetprocess.
God analytisk förmåga, samt är noggrann flexibel och prestigelös
Erfarenhet från större affärssystem 

Kunskap från Axapta, Dynamics, Hypergene samt Power-BI är meriterande.

Du är en driven person. Med din analytiska förmåga och ditt numeriska sinne, har du lätt för att ta till dig information samt presentera  analyser för operativ verksamhet. Du är en sann lagspelare som sätter laget före jaget, samtidigt har du inga problem att arbeta självständigt med en förmåga att prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter. 
Du har ett systemintresse och behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Ansökan
Senast 2022-03-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Magnus Persson, rekryteringskonsult, [email protected]

Om företaget
Peab är Nordens samhällsbyggare med 16 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

I Peab koncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

Välkommen med din ansökan genom Randstad! Visa mindre

Business Controller till PEAB i Ängelholm

Ansök    Feb 8    Randstad AB    Business controller
Arbetsbeskrivning Nu Söker PEAB en senior Business controller som kommer att arbeta tillsammans i ett team med bolagets andra controller. Som controller hos PEAB blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Denna tjänst kommer att passa dig som har ett starkt intresse för att driva förändring och förbättra befintliga processer samtidigt som starkt fokus läggs på att följa de riktlinjer som återfinnes inom koncernen i b... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu Söker PEAB en senior Business controller som kommer att arbeta tillsammans i ett team med bolagets andra controller. Som controller hos PEAB blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle.


Denna tjänst kommer att passa dig som har ett starkt intresse för att driva förändring och förbättra befintliga processer samtidigt som starkt fokus läggs på att följa de riktlinjer som återfinnes inom koncernen i bokslut, prognos och budgetprocesser. Du har troligtvis jobbat med business controlling och redovisning i dina tidigare roller.


Detta är en senior tjänst som lägger stor vikt vid din analytiska förmåga, driv och att du delar Peab koncernens kärnvärden: jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga.

Ansvarsområden


Rollen handlar till stor del om ekonomi och verksamhetsstyrning, men omfattar även affärsstöd för olika delar av organisationen. 
Du jobbar nära verksamheten med analyser, behörigheter, ekonomiska flöden och skapar prognoser så att verksamhetens beslutsfattare ska kunna driva och styra bolaget.
Du är drivande och sammanhållande i bokslutsprocessen, prognoser samt budgetprocessen.
Du driver löpande uppföljning av bolagets uppsatta nyckeltal vilket sker i samarbete med organisationen där analyser och åtgärdsplaner läggs löpande och följs upp.


Kvalifikationer
Vad som krävs för att bli framgångsrik i denna roll:
Civilekonom eller motsvarande akademisk examen inom ekonomi
Minst 3 års erfarenhet av Business Controlling 
God förståelse för redovisning
Mycket goda kunskaper i Excel 
Tidigare drivit budgetprocess.
God analytisk förmåga, samt är noggrann flexibel och prestigelös
Erfarenhet från större affärssystem 

Kunskap från Axapta, Dynamics, Hypergene samt Power-BI är meriterande.

Du är en driven person. Med din analytiska förmåga och ditt numeriska sinne, har du lätt för att ta till dig information samt presentera  analyser för operativ verksamhet. Du är en sann lagspelare som sätter laget före jaget, samtidigt har du inga problem att arbeta självständigt med en förmåga att prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter. 
Du har ett systemintresse och behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Ansökan
Senast 2022-03-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Magnus Persson, rekryteringskonsult, [email protected]

Om företaget
Peab är Nordens samhällsbyggare med 16 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

I Peab koncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

Välkommen med din ansökan genom Randstad! Visa mindre

Business Controller - som gillar svensk design och vackra utemöbler

Brafab är en av Nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler och företagskulturen är präglad av en kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. Brafab ligger i Hishult på gränsen mellan Skåne och Halland och omsätter närmre 400 MSEK. För mer information gå ... Visa mer
Brafab är en av Nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler och företagskulturen är präglad av en kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. Brafab ligger i Hishult på gränsen mellan Skåne och Halland och omsätter närmre 400 MSEK. För mer information gå gärna in på www.brafab.se




Business Controller till Brafab i Hishult


Vill du arbeta i ett framgångsrikt exportbolag med rötterna i halländska Hishult? Vill du arbeta med produkter som har en lång tradition av svensk design och i ett bolag som tillverkar vackra möbler och inredningar? Vi letar efter dig som har god förståelse för affärer och redovisning och vill vara en drivande kraft för effektivisering och förbättring. Kan det vara du? Du erbjuds en kvalificerad och varierande tjänst och ingår i ekonomiavdelningen som består av 6 personer. Du rapporterar till bolagets CFO.


Dina främsta arbetsuppgifter:
Säkerställa kvalitet och punktlighet på den interna styrningen och den ekonomiska rapporteringen
Budgetarbete, prognoser och annan finansiell rapportering
Förse organisationen med beslutsunderlag inom produkt, kund och leverantörsstatistik
Bidra till att vidareutveckla ekonomistyrningen och rapporteringsprocesserna



Dina kvalifikationer
Du har relevant universitet/högskoleutbildning samt erfarenhet från en liknande tjänst (redovisning, controlling), gärna från ett producerande företag. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Goda färdigheter i affärssystem. Valutakunskap är ett stort plus.

Vem är du?
Du är ansvarstagande och resultatinriktad och drivs av att förbättra och effektivisera processer. Du är nytänkande med en pedagogisk ådra och god kommunikationsförmåga. Du är en välstrukturerad analytiker som är prestigelös och gillar att jobba i team men du trivs också med uppgifter att lösa på egen hand. Du trivs i en föränderlig växande organisation.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse och placering i Hishult.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Brafab med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988.






Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Controller - som gillar svensk design och vackra utemöbler

Brafab är en av Nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler och företagskulturen är präglad av en kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. Brafab ligger i Hishult på gränsen mellan Skåne och Halland och omsätter närmre 400 MSEK. För mer information gå ... Visa mer
Brafab är en av Nordens största distributörer av trädgårdsmöbler och har ett utbud för alla utemiljöer, smaker och trender. Vi strävar efter att ligga längst fram inom produktutveckling, kvalité och design för utemöbler och företagskulturen är präglad av en kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. Brafab ligger i Hishult på gränsen mellan Skåne och Halland och omsätter närmre 400 MSEK. För mer information gå gärna in på www.brafab.se




Business Controller till Brafab i Hishult


Vill du arbeta i ett framgångsrikt exportbolag med rötterna i halländska Hishult? Vill du arbeta med produkter som har en lång tradition av svensk design och i ett bolag som tillverkar vackra möbler och inredningar? Vi letar efter dig som har god förståelse för affärer och redovisning och vill vara en drivande kraft för effektivisering och förbättring. Kan det vara du? Du erbjuds en kvalificerad och varierande tjänst och ingår i ekonomiavdelningen som består av 6 personer. Du rapporterar till bolagets CFO.


Dina främsta arbetsuppgifter:
Säkerställa kvalitet och punktlighet på den interna styrningen och den ekonomiska rapporteringen
Budgetarbete, prognoser och annan finansiell rapportering
Förse organisationen med beslutsunderlag inom produkt, kund och leverantörsstatistik
Bidra till att vidareutveckla ekonomistyrningen och rapporteringsprocesserna



Dina kvalifikationer
Du har relevant universitet/högskoleutbildning samt erfarenhet från en liknande tjänst (redovisning, controlling), gärna från ett producerande företag. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Goda färdigheter i affärssystem. Valutakunskap är ett stort plus.

Vem är du?
Du är ansvarstagande och resultatinriktad och drivs av att förbättra och effektivisera processer. Du är nytänkande med en pedagogisk ådra och god kommunikationsförmåga. Du är en välstrukturerad analytiker som är prestigelös och gillar att jobba i team men du trivs också med uppgifter att lösa på egen hand. Du trivs i en föränderlig växande organisation.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse och placering i Hishult.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Brafab med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988.






Välkommen med din ansökan! Visa mindre